01 July 2016

Peraduan Duit Raya..! Mulai 27 Jun - 5 Julai 2016

Duit raya sinonim dalam musim perayaan. Dan percayalah, berapa juga amaunnya, pasti menerbitkan kegembiraan buat penerima.

Hakikatnya,
عَنْ حَكِيْمِ بْنِ حِزَامٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ :اَلْيَدُ الْعُلْيَا خَيْرٌ مِنَ الْيَدِ السُّفْلَى، وَابْدَأْ بِمَنْ تَعُوْلُ، وَخَيْرُ الصَّدَقَةِ عَنْ ظَهْرِ غِنًى، وَمَنْ يَسْتَعْفِفْ يُعِفَّهُ اللهُ، وَمَنْ يَسْتَغْنِ يُغْنِهِ اللهُ
Dari Hakîm bin Hizâm Radhiyallahu anhu, dari Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam , Beliau Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda : Tangan yang di atas lebih baik daripada tangan yang di bawah. Dan mulailah dari orang yang menjadi tanggunganmu. Dan sebaik-sebaik sedekah adalah yang dikeluarkan dari orang yang tidak membutuhkannya. Barangsiapa menjaga kehormatan dirinya maka Allâh akan menjaganya dan barangsiapa yang merasa cukup maka Allâh akan memberikan kecukupan kepadanya.”

peraduan duit raya reen ri :)
Dan pasti akan membuahkan kegembiraan pada hati-hati yang menerima. Salam 26 Ramadan :)

2 comments:

Unknown said...

Assalamua'laikum sis.. Terima kasih join.. Salam ukhuwah.. Reen follow back :D

Unknown said...

Tahniah dear..! Kerana berjaya memenangi saguhati bernilai RM5..! Whatsapp Reen 019-925 5599 untuk info Reen no tel ya..!

Terima kasih.. :)