12 February 2014

unwaited new semester

hanya tinggal 4 hari untuk mempersiap fizikal mental dan rohani untuk menempuh semester keempat. Tahun kedua dalam lima tahun. Time fly fast, ain't it?

Rasa baru pertama kali menjadi pelajar Tingkatan satu ambilan 2006. 

Pasti semester seterusnya menjanjikan pengalaman berbeza berbanding semester-semester sebelumnya. Berdebar tak terluah mulut menunggu lambakan aktiviti dan tugas serta tanggungjawab, sebagai pelajar dan sebagai manusia. 

Bekerja bersama manusia atau orang bukan Islam menuntut saya lebih bekerja keras. Menunjukkan contoh yang baik dan membina kepercayaan mereka terhadap kita. Bukan satu penipuan untuk saya katakan, hilangnya kepercayaan mereka andai saya tak dapat menjalankan amanah saya nanti merupakan satu kehilangan maruah bagi saya. I feel awful. Apa yang mereka memberikan pandangan serong atau anda faham, when we feel betrayed, what hurt that would be?

Oleh itu, kadang2 saya rasa insecure. Rasa berazam nak buat yang terbaik. Sampai tahap 'I need to please you with my work and I want u to feel the satisfaction dealing with me'. Saya nak yang terbaik untuk diberikan. The best I could.

Namun sebelum semua itu berlaku, ketakutan tu dah menjalar jauh. I can't divide myself into pieces. Saya mungkin mengalami kegagalan, namun tak mustahil saya akan berjaya, bukan? Semua dengan izin Dia. 

Dengan izin Dia, kita sentiasa kukuh.
Kita rasa hebat.
Kita rasa selesa.
Dengan izin Dia, kita gagal, dengan bantuan Dia kita bangun kembali.
Kita terus berjalan.
Kita boleh memberi kesenangan pada orang lain juga dengan izin Dia.

Dengan izin Dia, kami bersedia untuk unwaited new semester. 

No comments: