23 August 2013

Siri Jejak Kasih

Tak. Ini bukan kisah kasih tercipta aku yang tak berapa nak dicipta sangat. But yes, it is one episode of Jejak Kasih ever shown in this residential area.
Bukan kisah aku...
Sebab aku nak stop being kemerengan, kegelian, kegedikan, kementelan dan segala angkatan bala tenteranya.
Bukan kisah kasih dijejak aku. Bukan.

"So, awak amik vet?"
Angguk. Makcik, ate tengah telan sup rumah cikgu Maranay ni. Kang tertelan tersekat kang.
"Dekat mana?"
"Upm, serdang." Telan sup. Dengan roti.
"Oh, kenal sedara saya..." makcik diet,tak makan macam kau,nak.
"Dia nama dia...ada bin bin Bejo"
Bin Bejo.
Sepanjang kehidupan ini ada sikit orang je yang merupakan anak Encik Bejo yang aku kenal.
Cikgu Achari? Mesti bukan. Dia cikgu skolah rendah aku tu.
Prof Hair? Ye la kot. Dan dia ada adik jugak kat fakulti tu.
"Prof Hair?"
"Haaa.. ye la. Kat kampung panggilannya lain."
"Ohh.." angguk-angguk.
"Nanti kim salam kat dia..cakap kat dia Im kim salam. Raya arituh tak jumpa."
"InsyaAllah"

Dalam hati sangat takut...takut tak teringat nak sampaikan salam dia. Like personally jumpa Dean dan cakap 'prof,sedare prof (im) kim salam..'
Pastu kalau dia tanya, 'awak masuk Dean's List tak?'
Kena geleng.
Kalau jawab, 'it is nearly to it.' boleh tak?
Frankly, 0.035 is lots of figures la. TT

But. Aku akan carik jugak jalan nak sampaikan salam Makcik Im tu. insyaAllah.

No comments: