18 May 2012

wisdom dalam berdakwah

cover girl LISA.-izara aishah
eh,ni majalah lisa surihani ke? hmm.. tak tahu dan takde rasa nak amek tahu. bini orang tu, nanti lisa kata aku try tackle Yusry pulak.LISA.. tak pernah pulak tahu adanya wujud magazine ni.*jakunjakun*

tapi bila tengok balik.. oww, the cover girl is soo damn cute. kankan? aku suka dia bila dlm lakonan, selamba badak dia nak jerit marah-buat aku punya mak benci ( drama Sofiyya)
tapi dalam cover ni, she's sexy. with pink legging. tight dress. ehh, dress ke? *butafashion*

tapi kali ni, lemme remind myself, you pleased readers.. 
WISDOM. 
keep telling good is good. in fact, we might be rewarded. to say it out loud bravely.. iman mungkin teruji bila mana nasihat kita tak diterima,kan? tapi..ganjarannya, InsyaAllah..tetap ada.
surah al-asr.
kecuali bagi org2 yg beriman dan beramal soleh,dan mereka berpesan-pesan dgn kebenaran dan berpesan dengan kesabaran

back to the cover girl's case. gambar tu di upload oleh izara sendiri, thru her fb account. bila? gua lost count.
dan ini antara komen2 menarik fans beliau. mungkin fans sukasuka macam gua. atau might be fans sukagila


org ni org yg same.. baik kan..beralas lapik cadar je.. 

sebab tu lah, dakwah ni kena berhikmah. ambil balik peristiwa fathu mekah dulu.. macam mana rasulullah menakluki hatihati manusia.
kisah yatt

this one is okay.. sedap je nak dengar, eh, baca.. orang keras, kalau kita pakat keras jugak, memang hopeless.

yang ni pulak. . . hailahhh, bunyik macam gurau2 kan? tapi aku yg baca, dan menggeletar. agak2 org ni berani tak nak say it out loud. semua takut neraka.. dan aku pun tak terkecuali*masih teraba-teraba* tiba2 terpegang...eh?



hok ni aku tak tahan. ganas tu, cabar nampak? karang dia buat betul2 kang.. terjojol biji mata kankan..

pada aku, yg komen2 cenggini ni, yang pakat tengok buat pe? mesti cakap balik kan, "dah dia tunjuk"
selagi boleh kita elak..kita elak..benda2 macam ni.. kita masih boleh elak... dalam usaha aku nak elak2 benda2 related, akhirnya azam aku selalu terkubur.

berdakwah, tarbiyyah, nasihat, sangat bagus-tak salah langsung-memang dituntut sesama manusia. cuma biar kena . nak shoot, shoot terus direct. pakai fb segala. tak macho la.. (from me-cc: last 2 commenters)

regards,

No comments: