07 April 2012

kekuatan & kasih sayang.

assalamualaikum...
tu namanya mata ngantuk tahap 'org mengantuk disorongkan bantal'. Err..hahahaha
tadi petang aku pergi ikut family aku gi melawat seorang kawan ayah aku. Isteri dia sakit. Dia kena strok. Tapi alhamdulillah....dia dah semakin ok.
Apa yang aku nak coret2 kat sini ialah..family support.
aku sangat kagum..sangattt..sebab tak ramai yang Allah pilih untuk merasa ujian dia. tak ramai yang merasa ujian tersebut mampu pikul segalanya dengan baik. tapi ada juga yang merasa ujian tersebut , mampu pikul dengan sangat baik...tapi tak punya kekuatan moral orang sekeliling.

berapa ramai yang SANGGUP menjadi peneman , penjaga , penyabar seperti keluarga ni..



kami masuk ke wad KPJ healthcare-tingkat 6. surgical ward. dalam bilik tu ada dua patients.dan kawan ayah aku punya wife tu katil dia yang kat tepi tingkap.
masuk tu..mestilah kawan ayah aku tu mengalu-alukan kedatangan kami. nampak wife dia boleh bercakap , tapi dia nampak lemah (mungkin kesan banyak tidur) sampai doctor suruh kejut tak bagi dia tidur.
cerita dia , wife dia kadang2 lupa..sebab 3 kali operation kat kepala.

husband : kenal tak siapa?
wife : abangla..
husband : abang?? alhamdulillah..ni ? ( tunjuk kat anak lelaki dia)
wife : along..
alhamdulillah.. dia boleh dah ingat ..
 cuma masa .. sokongan keluarga sangat..sangat..sangat... penting.
untuk mengembalikan semangat..kasih sayang kunci terbaik..

hargai dia selagi kita punya dia dalam hidup ni :)

No comments: