06 January 2012

ujian dunia yg buat otak pusing 180 degree.

arghh. . . . .
beberapa malam ni. aku rasa bahang yg amat.
tak check pulak temperature berapa.
erk...melampau sangat ke gambaran aku?
tapi yg aku amat sure , sekarang musim panas dan tak hujan-hujan
nauzubillah.
kalau kita nak renung2 balik , sebenarnya memang sekarang musim panas ke?
tapi apa yg aku ingat , bulan pertama aku kat sms sultan iskandar mersing tu ,
sekarang berangin.
berangin yg kalau korang kurang berat badan boleh terbang maaaa.
serius bulan satu kat mersing berangin.

haruslah korang percaya.
erk , korang?
ade ke orang nak baca apa aku tulis.
dulu adalah. sebab dulu time lepas spm tengah beriang-ria raya tade kerja.
semua orang pakat buat blog lah.. blogging lah.
last2 sekarang? mana maa?
entah lah labu . . . aku pun tak tahu. ^^v
yang pasti sekarang semua manusia yg ade status student uni kat malaysia , degree terutamanya
nak ade exam ye.


I WISH U'ALL ALL THE BEST !
wuhuhuhu.
seronoknyaaa menghadapi peperiksaan.
bukan apa  , masa tu korang akan nampak banyakkkk zombie berjalan.
hahahaha
she looks damn stress !
sampai gebang2 rambut diaaa.
tu lah..
aku puntakut nak exam even tu baru test 1
tapi test1 tak test 1  , tu CARRY MARK tauuuu
sape bet tak mau 4 flat?
aku nak .   >.<
insyaAllah.


eh , aku nak story ni , tips mengahadapi exam , gaya safwah
hahaha
1. tido harus awal dari biasa (melainkan korang tak habis revise , kena habiskan ! ) kalau tak menyesal gilaaa.
betul. cuba try !
2 . sebelum tido , baca doa ! *kadang2 aku pun lupa nak buat !*
3 . siap2 kemas beg korang nak exam besok .. (tade ah kelam kabot. )
               y : *mencari2* mana pensel aku?
               x: *dah siap pakai kasut* bukan kau campak luar tingkap semalam, pasal tak dapat jawab   
                   soalan past year?
               y : ******?
dgn kertas2 kau campak ye..
4 . tidur dengan short note *bkan baca pun, saje macam nampak effort tido pun study*
-----aku buat time spm sampai la ni.
macam nilah. sejuk perut mak aku !
5 . baca doa , jangan tinggal solat , kalau korang selalu tinggal (nauzubillah) bertaubatlah.







Wahai orang-orang yang beriman! Bertaubatlah kamu kepada Allah dengan ” Taubat Nasuha“, mudah-mudahan Tuhan kamu akan menghapuskan kesalahan-kesalahan kamu dan memasukkan kamu ke dalam Syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, pada hari Allah tidak akan menghinakan Nabi dan orang-orang yang beriman bersama-sama dengannya; cahaya (iman dan amal soleh) mereka, bergerak cepat di hadapan mereka dan di sebelah kanan mereka (semasa mereka berjalan); mereka berkata (ketika orang-orang munafik meraba-raba dalam gelap-gelita): “Wahai Tuhan kami! Sempurnakanlah bagi kami cahaya kami, dan limpahkanlah keampunan kepada kami; sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu”.
At-Tahrim : Ayat 8


Dari Abu Hurairah r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Barangsiapa bertaubat sebelum matahari terbit dari arah barat, maka Allah menerima taubatnya orang itu." (Riwayat Muslim)




Allah berfirman : "Wahai Daud, pengaduan orang yg berdosa (lalu bertaubat) lebih Aku sukai dari teriakan orang yg beribadat"

aku hanya insan biasa kan?
so , peringatan ini pun terkena tepat atas batang hidung tak mancung aku.
harus bertaubat , kalau nabi yg ma'sum tu sedih mengenangkan dosa. kita apatah lagi.
gambar ni cute !
jadual test 1 :
15/1 - chemistry
18/1 - physics & biology    ***ahad? ohhh. . . .***
19/1 - mathematics
susah jadik assassin **asasi student**
dok menumpang jah !
dewan periksa pun kena rebut2
ok laaa ~~ typing off.
##nota kontot: nak pakai apa g dinner budak asasi ni? erk. . . aku amek hadiah ke nanti? yeeeeeaaaa..menang futsal kan haritu !!

No comments: