23 June 2013

love

“Sebelum tiba waktu untuk kau halal bersama dia, tahanlah perasaan kau tu. Biar jadi rahsia antara kau dengan Dia kat atas sana je. Kelak, kalau dia bukan jodoh kau. Tak adalah terasa perit bila kena tinggal.”
quoted. 
Betul dan aku percaya. Dan kini...aku tanam dalam hati. Benda ni. Ingat, jaga hati. bukan mudah....tapi takdelah susah mana kan.


bukan mudah.
tapi bukan susah mana.
Cuma tinggal sejauh mana kau berusaha ke arah tu.
Macam sekarang, kau rasa kau dah cukup warak. Cukup baik. Cukup alim ke apa ke. Tapi kau tak sedar,benda2 ni buat kau lupa diri. buat kau ujub. 

Dan aku harap. Aku bukan macam tu. Biar aku sendiri berjuang. Aku yakin ada mereka bersama. Ada Dia di sana  :)

2 comments:

misshomosapien said...

bukan mudah. susah. lagi-lagi bila rasa, macam-aku-je-yang-syok-sendiri-tapi-'dia'-entah-kenal-aku-entah-tak..

haha XD well said. thats better than doing something that our Lord prohibited us from doing kan?

syaitan memang suka buat something yang haram tu jadi halal.

i blow some strength for you :)
fuhh fuhhh terpercik sampai air liur aku :P haha

seems like im writing a new entry here :D LOL

nabihaharubiru said...

nad! haha,ok thanks :')