02 December 2012

doa orang teraniaya ni makbul.

tapi perlu tahu, korang ni betul tak berada di pihak yang dianiaya.
atau korang tak perasan, korang yang salah. analogi gajah dan kuman tu :)

once aku pernah terkena musibah. dan aku fikir akulah yang berada di pihak yang teraniaya tu.
macam seolah-olah pihak satu lagi mewujudkan satu konspirasi untuk mengebom kau bertubi-tubi.

aku cakap, biar orang tu terkena cirit-birit. aku tak tahu apa sebenarnya yang berlaku.

dan aku nak cakap, sebanyak mana korang rasa korang dianiaya sehingga tahap maut pun, doalah yang terbaik untuk diri sendiri dan orang yang menganiaya yang menipu korang tu.

rasulullah yang sentiasa mendapat tentangan tu pun, mendoakan yang terbaik.
yang penting, jangan simpan dendam

dendam membunuh.

dan korang yang rugi, natijah yang baik bila kita doa yang baik. dah korang doa benda buruk, mana nak datang perkara baik, ye dak?
 when a musibah comes, read this one, "innalillahi wa inna ilaihi roji'un. Allahuma' jurni fi musibati, wahlufli khoiron minha. which means, to Allah we belong and unto Him is our return. O Allah, recompense me for my affliction and replace it with something better." (nadia nabila,2012) i love this..haha thanks buddy :)


No comments: