15 June 2012

Private & confidential

Salam alayk!
I wonder,berapa banyak benda kita boleh share dengan orang..dan apa yang kita tak patut, tak perlu kongsi dengan masyarakat. Obviously, I point towards the public figures.
*sekarang ni kecoh pasal Anzalna vs Neelofa* though versus dah habis.

see.. Safwah cuma nak baca je. Tak nak jadik haters ke hape ke. Dengan kewujudan haters durjana ni, kita yang baik budi pekerti (hahaha,bukanlah aku..mungkin orang2 baik yg lain) dah tak dapat nak berkongsi....
Tulah..kecik kecik dah pandai nak gaduh,tengok besar jadik apa??

Kenapa sesetengah orang akan private akaun FB dia, blog dia...sedangkan kita tahu, we are free..free to do anything ( in good ways,of course)
Dan bila mana kita kata social network atau rangkaian sosial, bukan beerti bebas sebebasnya.

-kalau bebas mesti aku dah dapat baca blog orang yg diprivatekan itu-


  • nak copy kena minta permission. Dan now,kerana adanya peng-copy tegar yang gila bayang kerja nak curik idea orang...aku tekan right click keluar :


Padahal, dengan tekan right click aku dapat save masa..bukak tab byk2. Dan biarkan. Tutup internet, naik atas..masuk bilik..tidur sambil melayari internet mati.

So,apa benda sebenarnya yang kita rasa kita tak patut share dengan orang. Dalam erti kata lain, kalau tak nak orang2 tahu, 

JANGAN GATAL !

-Seindah Sakura dah habis. Lepas ni boleh tengok Tiz pulak. Doakan maghrib aku tak kacau. Setan ni banyak kerja nak hasut. Kang, naya den :(

regards,

No comments: