31 March 2012

perempuan vs lelaki

assalamualaikum

ada apa dengan LELAKI vs PEREMPUAN  ???
mungkin bg anda seorang yg lelaki...
a man among the men
seorang perempuan..
a girl stucks in a lady's body
tadi.. aku baca pasal
"SANGGUP BERHABIS LEPER PAYUDARA"
kat harian metro..
ada yg tergamak buang rahim , telan pil nak biar payudara dia leper.. erkk.. dah tu nak couple ngn pompuan gak.. (-.-)
sanggup pi thailand 6 bulan sekali.. ish3..bagi aku duit tu..aku nak pi mauritius

ohh..memang aku tak sanggup nak bacalah..bukan apa.. aku , perempuan.. tajuk tu pulak kena kat perempuan yang rembesan estrogen atau progestrone nya entah mana..
teringin sangat nak merembes endrogen.. huisyyy
ketahuilah :
Firman Allah Taala:
Ertinya: Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang lelaki dan wanita dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.(surah al-Hujarat, 13)

 Diriwayatkan oleh al-Bukhari, Muslim dan enam imam lainnya, bahawa Rasulullah s.a.w. telah bersabda:
"Allah mengutuk para wanita tukang tato, yang minta ditato, yang menghilangkan bulu muka, yang minta dihilangkan bulu mukanya, dan para wanita yang memotong giginya - Yang semuanya itu dikerjakan dengan tujuan untuk kecantikan dengan mengubah ciptaan Allah."

credit : dalil tu.. klik sini

seriously.. aku bukan nak menidakkan keperempuanan yg aku ada..
tapi aku ada satu benda nk share.. satu yg korang mungkin tak pernah terjangka..tapi yang aku pernah terfikir..
bukan nak kata apa.. dulu kan.. aku pernah cakap , aku selalu kagum jeles cemburu buta  hahhaha.. abaikan..aku selalu nak something yg aku takde *fitrah kan?*
dulu..masa aku kecik2 *erkk..10-12 tahun kecikkan?* aku selaku anak perempuan tunggal..sulung pulak tu.. makanya.. aku disajikan dengan barang2 perempuan.. ala-ala ladylike

1. baju kemeja kotak2 shape perempuan
2. kasut..perempuan..paling jantan pun selipar.. tp cam cute gak slippers tu..hahahaha
3. tshirt (tak banyak)
4. skirt.. **gua ada skirt beb** kau ada??
aku selalu jeles bila kawan aku ainur pakai jenis ni. (ala2)
boyish sandal..tak samalah..tp ala2 cam gini
tapi aku cuma telan air liur..nak mintak mak belikan..aku tak pandai menagih dadah   simpati. mak aku selalu pilih yg macam ni
aku hanya angguk2 je...
aku pernah ada kasut ala2 cinderella.. aku ingat.. agak mahal gak ahh.. tp sebab aku waktu tu macam tak suka.. aku tak pakai pun..
hahaha , aku tau aku anak tak gheti menghargai...
sampai akhirnya kasut tu mengecut.. yoshhh.. ke kaki aku bengkak? tp bila dah besar. *aku menyesal tak suka *
kawan2 lain..macam syafiqah jalil.. cool dengan tshirt..whereas aku , blouse.. kemeja.. tshirt (ada tp sikit kot)
aku kn anak perempuan tunggal *** gelak hentak kaki***

akhirnya.. mak aku jarang beli barang yg ladies untuk aku.. pada dia **aku dah besar , ada hak memilih**

bila aku masuk form 1 , dok asrama.. orang sekeliling aku BERTUKAR !!! (gaya ryukendo)
dan kat situ aku kenal erti ^__^ macam mana nak jadik ladylike balik..
orang tengok aku mesti tak caya aku ada keinginan tak suka brg2 perempuan.. cis..cis..cis...

mungkin sebab aku ayu , ala-ala suraya budak kg pinang kot.. lembut2 gitu..
(ok..part tu aku menipu)
aku start dgn persepsi org yang aku (ntah..mana aku tahu org fikir apa , ye dak??)

bila mengenali , kakak2 senior.. abang2 senior  batch aku.. hahaha..
baru aku tahu.. perempuan mesti kena nampak perempuan.. ehh?

tak payah jauhlah.. nampak farhana nenek ni.. aku set "perempuan mesti kena nampak perempuan.. ehh?"
baru aku terbukak hati balik..hahhaha.. macam hape jek kan?
tu lah.. baru kau tahu siapa aku !!

hahahaha.. say no to homosexual *karut*
perempuan mesti kena nampak perempuan.. ^___^

nota kontot : 

  • perempuan mesti kena nampak perempuan..
  • jangan nak gatalll gi jadik laki , kalau kau perempuan * Allah dah ciptakan kita sebaik-baik kejadian*
  • kepada watak2 tambahan dia atas , best tak masuk sini?
  • one direction----> what makes you beautiful
  • insan bertuah lahir sebagai wanita..  ^___^ 

regards T.T
safwah

No comments: